CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

Prosimy o zapoznanie się z naszym poradnikiem FAQ zanim wyślesz do nas zapytanie.

Bez względu na to czy przymierzasz się do instalacji centralnego ogrzewania w nowej inwestycji, czy planujesz wymianę kotła przy okazji remontu systemu grzewczego, jest kilka istotnych wytycznych, mogących ułatwić dokonanie najlepszego wyboru. Czytaj więcej

Jest kilka opcji do wyboru:

płatność gotówką (w siedzibie firmy),
płatność przelewem,
płatności online (DOTPAY),
zakup ratalny (DOTPAY).

Wszystkie czesci zamienne do naszych kotłów c.o. jak i podajników ślimakowych są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce SKLEP. Dodatkowo zamówienia można składać telefonicznie i mailowo lub bezpośrednio w siedzibie naszej firmy.

Motoreduktor po 12 miesiącach pracy lub po przepracowaniu 20 000 godzin należy poddać okresowemu przeglądowi i konserwacji.

W trakcie przeglądu należy wykonać:

Oględziny zewnętrzne (stan uszczelnień, połączeń śrubowych, stan powierzchni) oraz czyszczenie motoreduktora i aparatury zabezpieczające bez demontażu, o ile oględziny nie wykażą takiej konieczności.
Pomiar rezystancji izolacji uzwojenia silnika.
Pomiar skuteczności zerowania lub rezystancji uziemienia ochronnego.
Pomiar rezystancji izolacji instalacji zasilającej.
Ocenić poziom hałasu, równomierność biegu.
Czynności związane z demontażem motoreduktora, naprawą, montażem powinny być wykonane przez osobę odpowiednio przeszkoloną, a w przypadku wykonywania próby wytrzymałości elektrycznej izolacji silnika posiadającą wymagane uprawnienia energetyczne.

Zgłoszenia awarii urządzenia prosimy kierować pod numer +48 787 997 476 lub za pomocą formularza.

Niestety, kierowanie się jedynie względami ekonomicznymi, czyli wybieranie tak popularnego (i taniego!) paliwa stałego jak ekogroszek czy pellet, ma swoje przełożenie na obniżenie wydajność działania kotła centralnego ogrzewania oraz żywotność jego elementów składowych. Stosowanie nieodpowiednich materiałów palnych może niekiedy stwarzać realne zagrożenie dla życia i konstrukcji budynków – nie tylko samej instalacji! Tanie paliwo może prowadzić do zasmołowania przewodów kominowych. Za przykład niech posłuży niskojakościowe drewno nasączone nadmierną ilością wody. Podczas spalania uwalnia stopniowo śmiertelnie niebezpieczne kwasy żywicze oraz kreozot, natomiast produkty jego spalania, wraz z wytworzoną parą wodną, kondensują na ścianach przewodów kominowych, tworząc osad obniżający cug. A to już prosta droga do zaczadzenia!
Czytaj więcej

Istotnym powodem cofania się żaru do zbiornika na paliwo stałe są zbyt małe porcje jego podawania. Gdy sterownik podczas pracy ustawiony jest na niewystarczający czas lub włącza się zbyt rzadko (bywa, że zbyt długo pauzuje), może to w konsekwencji powodować, że niewystarczająco często nadchodzą nowe partie paliwa, co prowadzi do cofania się żaru tam, gdzie paliwo się znajduje lub w kierunku ślimaka i ujścia rury transportującej paliwo. Czytaj więcej

Montaż zalewaka wodnego, tzw. Strażaka, jest stosunkowo prosty. Dzięki wyposażeniu oferowanych przez nas pieców w odpowiednie przyłącza, wystarczy go jedynie nabyć i w dowolnym momencie zainstalować. Ale czy trzeba go montować w każdym przypadku? Jest to zalecanie, jednak nie jest obligatoryjne. Radzimy jednak zaopatrzyć się w strażaka zawsze w przypadku palenia w piecu pelletem, ponieważ podczas przerw w dostawie prądu sterownik główny zamontowany na kotle nie czuwa nad temperaturą rury ślimaka, co stwarza potencjalne niebezpieczeństwo! Jak wspominaliśmy wcześniej, w skrajnych przypadkach może dojść do całkowitego cofnięcia się żaru do zbiornika. Jeśli nasz piec jest wyposażony w zalewak wodny (tzw. strażak) to niezależnie od zewnętrznego zasilania mierzy temperaturę wewnątrz rury ślimaka, reagując gdy tylko przekroczy ona 90 stopni. W przypadku przekroczenia temperatury granicznej strażak otwiera zawór, zalewając wnętrze rury (maksymalnie 5 l. zbiorniki) wodą i tworząc skuteczną zaporę ogniową, uniemożliwiającą przedostawanie się żaru lub ognia do zbiornika z paliwem.

Pojawiający się dym, który wydostaje się z rury ślimaka lub zbiornika może być wynikiem:

zbyt niskiego poziomu żaru na głowicy,
zbyt niskiego poziomu paliwa w zbiorniku,
zbyt słabego ciągu kominiowego,
zanieczyszczonej głowicy podajnika,
zanieczyszczonych kanałów dymnych w kotle.

Jest to efekt produkcji nadmiernych ilości ciepła w stosunku do zapotrzebowania energetycznego budynku. Najczęściej spotykamy się z tym zjawiskiem poza sezonem grzewczym, gdy podgrzewany jest jedynie zasobnik ciepłej wody użytkowej, choć w naszej praktyce zdarzyło się, że rosnąca temperatura ponad zadaną wystąpiła nawet w dobrze ocieplonym budynku w sezonie grzewczym! Wyższa temperatura niż zalecana przez użytkownika to praca sterownika w stanie NADZÓR. Tryb ten powoduje, że realizowane są tylko funkcje przedmuchów i krotność podawania. Tryb ten umożliwia również ustawienie mocy dmuchawy a tym samym regulacji sterownika dokonujemy tylko za pomocą tych parametrów. Proponujemy jednak, dla pewności, zmienić na sterowniku czas podawania, oczywiście w zależności od indywidualnych potrzeb. Czas przedmuchu powinien ulec skróceniu, czas pomiędzy przedmuchami należy nieznacznie wydłużyć oraz ustawić krotność o 1-2 punkty wyżej w stosunku do tego, jak ustawiona jest w sezonie grzewczym, gdy konieczna jest praca kotła z większą mocą. Obroty dmuchawy należy zmniejszyć.

Często Klienci i użytkownicy kotłów, mając wątpliwości, proszą nas o podanie konkretnych wartości. Ze względu na mnogość zmiennych wpływających na zapotrzebowanie energetyczne, czyli zindywidualizowane cechy konstrukcyjne budynków, takich ujednoliconych wartości nie jesteśmy w stanie zapewnić. Należy mieć na uwadze, że to około 25 czynników, począwszy od rodzaju instalacji, metrażu, izolacji budynku a skończywszy na kaloryczności paliwa, temperaturze zadanej, ilości grzejników itp. W TERMON jednak zawsze staramy się pomóc, dzieląc się naszą wiedzą oraz współpracujących z nami ekspertów. Wskazujemy odpowiednie parametry do regulacji. Instruujemy jak odpowiednio dobrać wartości, obserwując proces palenia, aby ustawić sterownik, by proces przebiegał prawidłowo.

KONTAKT W SPRAWIE




    Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, iż:

    1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest TERMON Dariusz Lubowicki 17-200 Hajnówka, ul. Międzytory 7

    2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji usługi gwarancyjnej/reklamacyjnej - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

    3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub podmioty współpracujące w procesie reklamacji

    4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 2 lat,

    5) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania

    6) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

    7) podanie danych osobowych jest dobrowolne

      




      Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, iż:

      1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest TERMON Dariusz Lubowicki 17-200 Hajnówka, ul. Międzytory 7

      2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji usługi gwarancyjnej/reklamacyjnej - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

      3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub podmioty współpracujące w procesie reklamacji

      4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 2 lat,

      5) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania

      6) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

      7) podanie danych osobowych jest dobrowolne